31 Ekim 2014 Cuma

Kuran'a Göre İnsanın Yaratılışı..

Kuran’a göre insan çok farklı şekillerde yaratılmış. Bunlar; topraktan, sudan, aşılanmış yumurtadan ve hiçbir şeyden olarak tanımlanmıştır.

Sudan
Furkan Suresi 54. Ayet (Diyanet İşleri): İnsanı sudan yaratarak, ona soy sop veren O’dur. Rabbin herşeye Kadir’dir. 


Nur Suresi 45. Ayet (Diyanet İşleri): Allah bütün canlıları sudan yaratmıştır. Kimi karnı üzerinde sürünür, kimi iki ayakla yürür, kimi dört ayakla yürür. Allah dilediğini yaratır, Allah şüphesiz herşeye Kadir’dir.

Topraktan
Rum Suresi 20. Ayet (Diyanet İşleri): Sizi topraktan yaratması O’nun varlığının belgelerindendir. Sonra hemen birer insan olup yeryüzüne yayılırsınız.


Hiçbir Şeyden
Meryem Suresi 67. Ayet (Diyanet İşleri): Bu insan kendisi önceden bir şey değilken onu yaratmış olduğumuzu hatırlamaz mi?


Çamurdan
Enam Suresi 2. Ayet (Dinayet İşleri): O, sizi çamurdan yaratan, sonra size bir ecel tayin edendir. Belirli bir ecel O’nun katındadır; sonra bir de şüphe edersiniz.


Secde Suresi 7. Ayet (Diyanet Vakfı): O (Allah) ki, yarattığı her şeyi güzel yapmış ve ilk başta insanı çamurdan yaratmıştır.


Aşılanmış Yumurtadan 
Alak Suresi 2. Ayet (Diyanet Vakfı): O, insanı bir aşılanmış yumurtadan yarattı.

3 yorum:

  1. Gorunuse gore Allah kararini veremiyor. Haha..

    YanıtlaSil
  2. Ateistler, kendi aralarında âyetlerde çelişki aramışlar. Bazı âyetlerin çelişkili olduğunu iddia ediyorlar. Ateist postuna bürünen misyoner diyor ki:
    Sual: İnsanın yaratılışı, Kur’anda çamurdan, topraktan, sudan falan denilerek on çeşit farklı ifade vardır. Bunlar çelişki değil mi? İşte âyetler:
    1- Döllenmiş Yumurta
    O, insanı alekadan yarattı. (Alak 2) [Aleka’yı, embriyo, döllenmiş yumurta veya kan pıhtısı olarak tercüme edenler oluyor.]

    2- Nutfeden
    O insan, [rahme] akıtılan meninin içinden bir nutfe [sperm] değil miydi? (Kıyamet 37)
    Rahimlere atılan meniden insanı yaratan siz misiniz, yoksa biz mi? (Vakıa 58-59)
    O, insanı bir damla nutfeden [spermden] yarattı. (Nahl 4)
    Biz insanı katışık bir nutfeden [spermden] yarattık. (İnsan 2)

    3- Sudan
    Her canlı şeyi sudan yarattığımızı görüp düşünmediler mi? (Enbiya 30)
    Allah, her dabbeyi [her hayvanı, her canlıyı] sudan yarattı. (Nur 45)
    Sudan bir insan yaratıp onu nesep ve sıhriyete dönüştüren Odur. (Furkan 54)

    4- Topraktan
    Allah nezdinde İsa'nın durumu, Âdem'in durumu gibidir. Allah onu topraktan yarattı. Sonra ona ol dedi ve oluverdi. (Al-i İmran 59)
    Sizi topraktan yaratması, Onun [varlığının] delillerindendir. (Rum 20)
    O sizi yerden [topraktan] yarattı. Ve sizi o yerde yaşattı. (Hud 61)
    Sizi yerden [toprakta] yarattık; yine sizi o yere [toprağa] döndüreceğiz. (Taha 55)

    5- Balçıktan
    Biz insanı, kuru çamurdan, şekillenmiş balçıktan yarattık. (Hicr 26)
    O sizi çamurdan yarattı. (Enam 2)
    Biz insanı süzme çamurdan yarattık. (Müminun 12)
    O, insanı, pişmiş [tuğla gibi] bir balçıktan yarattı. (Rahman 14)

    6- Toprak ve Meni
    Allah sizi topraktan, sonra meniden yarattı. (Fatır 1)
    Yarattığı her şeyi güzel yaratan ve insanı yaratmaya bir çamurdan başlayan Odur.
    Sonra onun zürriyetini, değersiz, hakir bir sudan [meniden, spermden] üretti. (Secde 7,8)

    7- Topraktan, nutfeden, alekadan
    Ey insanlar, eğer öldükten sonra dirilmekten şüpheniz varsa, [bilin ki] biz, sizi topraktan, sonra nutfeden [spermden] sonra alekadan sonra yapısı belli belirsiz bir et parçasından yarattık. (Hac 5)
    Sizi topraktan, sonra nutfeden, sonra alekadan yarattı. (Mümin 67)
    Allah sizi topraktan, sonra nutfeden [spermden] yarattı. (Fatır 11)

    8- Aşamalardan geçerek
    Sizi merhalelerden [aşamalardan] geçirerek O yarattı. (Nuh 14)

    9- Tek nefisten
    O, sizi bir tek nefisten [Âdem’den] yarattı. (Enam 98, Zümer 6)
    Sizi bir erkekle bir dişiden yarattık. (Hücurat 13)

    10- Yoktan yarattı
    İnsan düşünmez mi ki, o hiçbir şey değil iken biz onu yoktan yarattık. (Meryem 67)
    CEVAP
    Ateist bunları meallere bakarak yazmış. Halbuki bu ilim işidir. Arapça’nın inceliklerini ve tefsir ilmini bilmek ve Resulullah efendimizin bu âyetleri nasıl açıkladığına vakıf olmak gerekir. Her zaman yazıyoruz, meallerden din öğrenilmez. Tıp kitabı okumakla doktor olup ameliyat yapılmaz. Anayasa kitabını okuyan hukukçu olamaz, Anayasayı da anlayamaz. Yüzme bilmeyen birinin eline bir tahta verip okyanusun ortasına bırakarak, tarif edildiği gibi sen burada yüzmeyi öğren denmez. Mealden dinin hükümleri öğrenilmez.

    Türkçe’de olduğu gibi her dilde deyimler vardır. Manası ile söylenen farklı olur. Mesela bir kimseye gözümden düştün veya gözüme girdin denilse, göz ile hiç alakası olmadığını Türkçe bilen herkes bilir. Birine gözüme girdin, seni çok sevdim, yanımda çok itibarın var, seni takdir ediyorum dense, bunlar birbirinden farklı şeyler değildir. Farklı kelimeler kullanmakla başka şeyler söylenmiş olmuyor.

    Ateyiz reyiz kalkıp demesin ki madem Kur'an kolayca anlaşılabilir şekilde yazıldı biz neden anlamıyoruz? Arap olmadığın için anlamıyorsun ateyiz reyiz, sen Kur'an-ı Kerim'in çevirisine bakıyorsun sadece. Hatırlatmak isterim ki Kur'an Arap toplumuna Arapça dilinde indi.


    YanıtlaSil
  3. Şimdi maddeler halinde açıklayalım:
    1- Bu âyette, insanın alekadan yaratıldığı bildiriliyor. Aleka = Erkekten gelen sperm [meni] ve dişiden gelen ovumun [yumurtanın] birleşmesiyle, yani döllenme ile oluşan organize yapıdır. Embriyo zamanla cenin ve çocuk oluyor.

    2- Burada, insanın spermden meydana geldiği söyleniyor. Herkes bilir ki başlangıç olarak elbette çocuk spermden meydana geliyor. İnsan sûresinin ikinci âyetinde ise, biraz daha açıklamalıdır. Katışık nutfe deniyor. Yani erkekten gelen spermin ve kadından gelen ovumun birleşmesiyle meydana geliyor deniyor. Bunun çelişki neresindedir?

    3- Her canlının sudan yaratıldığı bildiriliyor. Sperm de içi hücre dolu bir sudur. Yine insanın meniden geldiği bildiriliyor.

    4- Burada ilk insanı yani Âdem aleyhisselamı topraktan yarattığı bildiriliyor. Sonraki insanların oluşumu ile bunun ne ilgisi vardır ki çelişki olsun.

    5- Bu maddede de, insanın çamurdan yaratıldığı bildiriliyor. Çamur, sulandırılmış toprak demektir. Hadis-i şerifte açıklandığına göre, Allahü teâlâ dünyanın her yerinden alınan toprağın çamur haline getirilmesini emrediyor, bu çamur iyice yoğruluyor. Bu çamurdan bir insan heykeli meydana getiriliyor. Güneşte kalarak pişmiş tuğla gibi oluyor. Sonra, Allahü teâlâ bu heykele can veriyor ve Âdem aleyhisselam meydana geliyor. İlk insanın topraktan veya çamurdan yaratıldı denmesinde bir çelişki yoktur.

    6- Burada ilk insanın topraktan, çamurdan meydana geldiğini, sonrakilerin ise, meni vasıtası ile ürediği bildiriliyor. Diğerleri ile çelişkili bir durum yoktur.

    7- Burada ise öteki âyetlerin bir nevi açıklaması yapılıyor. İnsan önce topraktan, meydana geldi. Sonraki insanlar da sperm vasıtası ile çoğaldı. Sperm de kadında meni ile aleka halini, sonra cenin halini aldığı bildiriliyor. Yani çocuğun meydana geldiği devreler anlatılıyor. Burada da hiç çelişki yok.

    8- Bu âyette de yedinci maddedeki durum açıklanıyor. İnsanın belli devreler, aşamalar halinde meydana geldiği açıklanıyor.

    9- Burada da, bütün insanların tek kişiden Hazret-i Âdem’den geldiği bildiriliyor. İkinci âyette de, Hazret-i Havva validemizle Hazret-i Âdem’den geldiği bildiriliyor. Bu ikisi farklı bir şey değildir.

    10- Bu son maddede ise, ortada hiçbir şey yokken, ilk insan topraktan, sonrakiler de meni vasıtası ile yaratılmış oluyor. Bu on maddenin hiç biri, diğeriyle çelişkili değildir.

    Netice:
    1- Allahü teâlâ her şeyi yoktan yarattı. Yani Onun yaratmasından sonra var oldular.
    2- Hazret-i Âdemi topraktan yarattı. Ondan Havva validemizi yarattı.
    3- Bu ikisinden diğer insanları [sperm, ovum vasıtasıyla] yarattı.
    4- Bunları ve yaratmasındaki aşamaları âyetlerinde bildirdi.

    Aslında âyetlerde çelişki olmadığını ateist kılığına giren misyonerler de pek iyi biliyorlar. Maksatları, çamur at izi kalır düşüncesiyle müslümanların zihinlerini karıştırmaya çalışıyorlar. Fen bilgisini iyi bilen, müslüman bunların tuzağına düşmez.

    YanıtlaSil